Varda Köprüsü, Yenicede İnönü, Churchill Görüşmesinin Yapıldığı Barış Vagonu, Kömür İmalatçıları Günübirlik Fotoğraf Çekim Gezisi.

Varda Köprüsü, Yenicede İnönü, Churchill Görüşmesinin Yapıldığı Barış Vagonu, Kömür İmalatçıları Günübirlik Fotoğraf Çekim Gezisi.

VARDA KÖPRÜSÜ, YENİCE de İNÖNÜ, CHURCHİLL GÖRÜŞMESİNİN YAPILDIĞI BARIŞ VAGONU, KÖMÜR İMALATÇILARI. (TORAKÇILAR)
21 Ocak 2018 Pazar günü Saat 06:30 Hareket.

Saat 06.30 MFD önünde hareket, ilk durak Karaisalı yolu üzerindeki Salbaş köyünde kısa bir fotoğraf çekim molası, daha sonra Karaisalı İlçesin de fotoğraf çekimi ve kahvaltı molası, Saat 10.00 da Varda Köprüsü Hacıkırı köyü hareket, Varda Köprüsü ve Hacıkırı köyünde fotoğraf çekimi, burada veya Karaisalı ilçesinde yemek molası. Yemek sonrası dönüşe geçip, Yenice Tren istasyonunda Barış treni ziyareti ve sonrası Kamberhüyüğü köyünden torakçılara ulaşım, torakçılarda gün batımına kadar fotoğraf çekimi 19.00-20,00 gibi MFD de gezimizi sonlandırıyoruz.

VARDA KÖPRÜSÜ
Adana ili Karaisalı ilçesi Hacıkırı (Kıralan) köyü’nde bulunan Varda köprüsü, yöre halkı tarafından “Koca Köprü” diye de anılan köprü. Hacıkırı Demiryolu Köprüsü olarak ya da 1912 yılında Almanlar tarafından inşa edildiği için Alman köprüsü olarak bilinmektedir. Bu köprü Almanlar tarafından, çelik kafes taş örme tekniği ile yapılmıştır. 1912 yılında hizmete açılmıştır. Köprünün yapılış amacı İstanbul-Bağdat-Hicaz Demiryolu hattını tamamlamaktır.
Teknik Özellikleri
Kargir köprü türünde 3 ana açıklık 4 ana ayak üzerine kuruludur. Uzunluğu 172 m’dir. Yerden orta ayak yüksekliği 99 m’dir. Köprü ayakları çelik mesnet türü olup dış kaplaması taş örme tekniği ile yapılmıştır. Yapım yılı başlangıcı 1907, bitiş tarihi 1912’dir. Köprü ayakları bakımı için dört adet ayağın içinde bakım merdivenleri mevcuttur. 5 yıllık yapım sürecinde 21 işçi ve bir Alman mühendis çeşitli nedenlerle hayatını kaybetmiştir.

BARIŞ VAGONU
Mersin – Tarsus – Yenice – İnönü Churchill Görüşmesi ve Barış Vagonu
30 Ocak 1943’de yapılan Yenice Konferansı sonuçları itibariyle yakın tarihimize yön veren en önemli olaylardan biridir. Bu yüzden de bugün birçok isimle anılmaktadır ve konu başlığına hangisini yazsak yine de eksik olacaktı. Adana Görüşmesi, Yenice Konferansı, Tarsus-Yenice Görüşmeleri, Mavi Vagon, Barış Vagonu, Barış Müzesi, İnönü-Churchill Barış Müzesi gibi pek çok isimle anılmasına rağmen aslında aynı yer ve aynı tarihi olay kastedilmektedir.
Bu tarihi olay, II. Dünya Savaşında tarafsız kalan Türkiye Cumhuriyeti’nin verdiği belki de en önemli sınavlardan biriydi. Çok iyi kotarılmış bu denge oyununda kuşkusuz Kurtuluş Savaşı sonrası masa başında verilen mücadelenin, Osmanlı tavizkar diplomasisinden alınan derslerin ve İnönü tecrübesinin payı çok fazlaydı. Dolayısıyla 1 Şubat 1943 günü ‘Mahşer Vagonu’ olarak tarihe geçmesi için bir tek “evet”in yeterli olduğu ‘Beyaz Vagon’ ‘Barış vagonu’ olarak diplomatik beceriye dönüşmüştü.

 

MERSİN FOTOĞRAF DERNEĞİ

GEZİ SORUMLULARI

Savaş VARLISOYDAŞ   0 532 247 27 41 

savasva@gmail.com

Sevinç DİNÇER              0 533 231 26 56 

sdincer70@hotmail.com


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir