Yılmaz Uslu’dan Gezi Güncesi (Çamlıyayla-Namrun-Cehennem Deresi)

22-10-2017 tarihinde, Mersin fotoğraf derneğimizin Gezi sorumlusu arkadaşlarımızın önderliğinde, haftalar önce bizlere duyurulan gezimiz, önceden planlandığı gibi 06:30 da geziye katılan arkadaşlarımızın vaktinde toplanması ile aracımızda yerimizi aldıktan sonra belirtilen saatte Mersin fotoğraf derneğimizden hareket ettik, ilk durağımız Ayvagediği Yaylası..

Hareket ettikten sonra yayla yolumuzda yükseklere çıkarken etrafımıza baktığımızda muhteşem bulutların gündoğumu ile birlikte bizleri selamladığını fark ettik, önderimiz Savaş Varlısoydaş abimiz bizlere sarnıç mevkiinde durup muhteşem gün doğumunu fotoğraflayabileceğimizi söylediğinde herkes hemfikir olmuş ve ayrıca kaptanımız İsa Bey’de zaten uygun yerde aracı durdurmak için çoktan sağa yanaşmıştı bile, heyecan ile araçtan inen bizler, makinalarımızı ayarlayıp harika gün doğumuna tanıklık ettik.

Çekimlerimiz bittiğinde aracımıza binip yola çıktık, istikamet Ayvagediği ve kahvaltı…

Ayvagediğine ulaştığımızda ilk iş sıcak pidelerimizi alıp kahvaltı yapabileceğimiz açık kahvehane bulup sıcak sohbet eşliğinde harika yayla suyu ile demlenmiş çaylarımızı yudumlarken kahvaltılarımızı hızlıca yapmaya çalışıyoruz çünkü süremiz yaklaşık otuz beş dakika ve hiçbirimiz de dakikliği ile haklı ün yapmış Savaş abimizi geciktirmek istemiyoruz,  bu arada ben de en az üç bardak çay içtim..

Kahvaltı sonrası yola çıktık; ilk fırsatta pekmezciler ve  tarhanacıları fotoğraflamak için Çapar köyüne doğru  hareket ettik..

Çapar köyüne ulaştık ve dolaşmaya başladık önümüze ilk olarak evlerinin önünde tarhana yapan teyze ve amca ile karşılaştık, hoş sohbet ettikten sonra izin isteyip fotoğraflarını çektik sağ olsunlar güler yüzlü ve gönlü gözü tok insanlardı, bizlere yapmış oldukları tarhanadan ikram ettiler onca kişi sıcak tarhanaları kaşıkladık, mükemmeldi kazançları bol olsun.  Sonra oradan vedalaştık.

Köyün içinde gezerken Savaş abinin sesi duyuldu koşun buraya diye,  şansımıza pekmez kaynatmaya başlamış bir eve denk gelmiştik ,yine güler yüzlü bir teyze ve kızı bizi karşıladı, izin istedikten sonra pekmez yapımını tüm arkadaşlarımız heyecan içerisinde fotoğrafladı, teyzemiz pekmez ikram etmeden sizi göndermem dedi sağ olsun, tabaklara konan pekmezi arkadaşlarımızla kaşıkladık

Bu köyde fotoğraflarımızı çektikten sonra Çamlıyayla Sebil’e doğru yola çıktık, yol boyunca gördüğümüz güzellikleri durup fotoğraflayarak gezmeye devam ettik yol kenarında gördüğümüz ormancıları fotoğrafladık..

ve Kisecik köprüsüne ulaştık çekimlerimizi yaptık..

Yeniden yola çıktık Çamlıyayla’ya  ulaştık, öğlen olmuştu ve yemek molası verdik yaklaşık bir saat süren molanın ardından yeniden yollara düştük istikamet Sebil köyü ve bandırma yapanları bulup fotoğraf çekmekti ve tabiki bandırma yemek  çünkü Zafer Özer kardeşimiz yeniden acıkmaya başlamıştı

Köyde gezerken bir evin önünde toplanmış bir çok nene ve teyzeyi bir arada gördük, sebebi de az sonra bandırma yapacaklarmış. Bundan iyisi can sağlığı J izin alıp bir güzel fotoğraflar çektikten sonra yeni yapılmış bandırmalardan evimize götürmek için satın aldık. İşlerimiz bittikten sonra yeniden hareket ettik. Sağ olsun kaptanımız İsa Bey bizleri güzel güzel gezdirmeye devam ediyor

İstikamet Cehennem deresi..

Çok zorlu ve stabilize dağ yollarından geçerek eşsiz doğa içerisinde yol almaya devam ediyoruz, yaklaşık kır beş dakikalık yolculuğun ardından Cehennem Deresi’ne ulaştık ama sadece adı cehennem olan aslında  cennetten bir köşe olan vadinin en dibine indik, muhteşem doğayı heyecan ile fotoğrafladık. Tek kelime ile muhteşemdi…

Buradan zor da olsa ayrılma vakti geldi, istikamet Kızılbağ ve Gölet…

Yeniden yollardayız insan yoruluyor ama değiyor doğrusu, nefes aldığımızı ve bu doğanın bir parçası olduğumuzu hissediyoruz önümüze çıkan göl bize bunu kanıtlıyor..

Yavaş yavaş gün batmakta göl manzarası çekip ve dinlendikten sonra  istikamet istikamet Kızılbağ köyü ve artık Mersin…

Yol boyunca gördüğümüz güzellikler ve yaşadıklarımız tatlı birer anı olarak hafızalarımızda kalacak, bizlere bu güzelliklere ulaşmamıza vesile olan Mersin fotoğraf derneğimize ve gezi sorumlumuz Savaş Varlısoydaş beye sonsuz teşekkürler..

Yeniden bir gezide buluşmak üzere hoşçakalın…